Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ

Το πρωί της 28ης Φεβρουαρίου, η Corrie van den Brink περίμενε να διασχίσει το φανάρι στο δρόμο για τη δουλειά της στην οδό Κρούσελααν στην Ολλανδική πόλη της Ουτρέχτης. Οι περαστικοί είδαν έναν λευκό άντρα να πέφτει πάνω της με δύναμη και την Κόρι να σωριάζεται νεκρή. Σύντομα η αστυνομία συνέλαβε τον Lukasz S. δολοφόνο της Corrie

Ο δολοφόνος της Κόρι ήταν τρελός είπαν, ήταν ατύχημα είπαν, κρατούσε τυχαία το μαχαίρι είπαν. Τα μίντια αρκέστηκαν σε μια απλή αναφορά του γεγονότος. Ο δολοφόνος ήταν λευκός άντρας άρα δε μπορεί παρά να ήταν μια εξαίρεση, μια περίπτωση τρέλας ή ατύχημα. Βέβαια εμείς δεν έχουμε ξαναδεί κάποιον να πέφτει καταλάθος σε κάποια με μαχαίρι και να την σκοτώνει εκτός από τις ταινίες.

Φυσικά αν ο δολοφόνος ήταν Ολλανδός μη λευκός ή και μη χειρότερα μουσουλμάνος τα πράγματα δε θα ήταν έτσι. Σε όλη την Ευρώπη και ιδιαίτερα σε χώρες όπως Ολλανδία, Γερμανία η ακροδεξιά ρητορική θέλει τους μουσουλμάνους μετανάστες αλλιωτές του έθνους με τις βάρβαρες συνήθειες τους και απειλή για τις λευκές γυναίκες. Το ακροδεξιό κόμμα της Ολλανδίας συγκεκριμένα "Κόμμα της Ελευθερίας" ( Partij voor de Vrijheid, PVV) του Geert Wilders συγκέντρωσε στις εκλογές της 15/3 ποσοστό 13,1% φαίρνοντάς το στη θέση του δεύτερου κόμματος ενώ στήριξε την προεκλογική του εκστατρεία εξολοκλήρου στην ισλαμοφοβία και τον εθνικισμό. Ο βιαστής που θα έρθει από την ανατολή είναι μια ακόμη αφήγηση αυτού του ρατσιστικού ακροδεξιού οχετού. Δε ξεχνάμε άλλωστε τους λόγους που αναπτύχθηκαν γύρω από την περίπτωση της Κολωνίας.

Αλλά ας γυρίσουμε στην περίπτωση της γυναικοκτονίας της Corrie. Μετά από δυό εβδομάδες σιωπής και αδιαφορίας μια δημοσιογραφική έρευνα δημοσιεύει στοιχεία για την ταυτότητα του δολοφόνου. Ο Lukasz S. είναι ένας 31 χρόνος Πολωνικής καταγωγής με ακροδεξιές ιδέες, ένας μισογύνης που συχνά πυκνά έγραφε στο φέησμπουκ για το μίσος του ενάντια στις γυναίκες και ιδιαίτερα στις αριστερές φεμινίστριες. Ο Lukasz S. μισεί με πάθος το φεμινισμό και σύμφωνα πάλι με τις δηλώσεις του στο φέησμπουκ οι φεμινίστριες πρέπει να βιάζονται. Ανήκει επίσης στην United Pentecostal Church International που είναι ένα ορθόδοξο ρεύμα του προτεσταντισμού. Επίσης θαυμάζει τους ναζί. Ο Lukasz S. έμενε συχνά στην Ολλανδία χωρίς σταθερό τόπο κατοικίας και ταξίδευε μεταξύ Πολωνίας, Φινλανδίας, Σουηδίας και Γερμανίας μεταξύ ακροδεξιών κύκλων και πίστευε πως οι άνθρωποι αυτών των χωρών χαίρουν φυλετικής ανωτερότητας.

Ο Lukasz S. είναι ένας σωστός νεοναζί.


Η Corrie 41 χρονών μητέρα δύο παιδιών σκοτώθηκε επειδή ήταν γυναίκα και ο τύπος νεοναζί μισογύνης και όχι επειδή ήταν "στο λάθος μέρος, τη λάθος στιγμή" όπως έγραψαν κάποια Ολλανδικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το χέρι του δολοφόνου όπλισαν η πατριαρχία και ο φασισμός. Η Corrie είναι ένα ακόμα θύμα της βίας κατά των γυναικών και έτσι πρέπει να τη θυμόμαστε.

Μ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

κατσαρίδες στο Pride 2019

Το Σάββατο 8/06 την ημέρα του Pride, πολλές κατσαρίδες γέμισαν τους τοίχους του κέντρου με συνθήματα και μοίρασαν αυτό το zine, βγάζοντας το δικό τους λόγο ενάντια σε ομοφοβία, ρατσισμό,τρανσφοβία, μισογυνισμό, κουλτούρα βιασμού και πατριαρχία γενικότερα, πέρα από κόμματα, χορηγούς, κράτος και μπάτσους. 


















Παρέμβαση στις στάσεις για 8η Μάρτη

8η Μάρτη στο 2019; Ημέρα της γυναίκας, τι? 
Η μέρα που μας γιορτάζει η google! H μέρα που «μοιράζουν»  λουλούδια στη δουλειά, που ακούμε «αμήχανα» χρόνια πολλά στο δρόμο, που τα μαγαζιά κάνουν ladiesnight και μας αφιερώνουν εκπτώσεις για καλλυντικά κι αρώματα, που οι άντρες μας κάνουν δώρο εσώρουχα και μπορεί να πλύνουν και κανα πιάτο. Ή αλλιώς μια σουρεάλ ημέρα στην πατριαρχική και καπιταλιστική καθημερινότητα.
Σήμερα δεν γουστάρουμε λουλούδια,δωράκια κι ό,τι λογής συμπεριφορές καλής θελήσεως από κανέναν. Για εμάς η πατριαρχία  είναι μια καθημερινή εμπειρία σε κάθε κοινωνικό πεδίο που βρισκόμαστε. Απ' το δρόμο, στο σπίτι, στη σχολή, στο λεωφορείο και στη δουλειά μας, δεχόμαστε τη σεξιστική βία σε κάθε της έκφανση: λεκτική, σεξουαλική, σωματική, ψυχική.  Στις κουζίνες και στα πλυντήρια βλέπουμε τις μάνες μας να καταναλώνουν τον ελεύθερο τους χρόνο μετά τη δουλειά και ξέρουμε ότι  κάποια στιγμή  θα ρθει και η σειρά μας. Στους εργασιακούς μας χώρους  ερχόμαστε αντιμέτωπες με σεξιστικ…

Κείμενο & αφίσα με αφορμή την τροποποίηση της διάταξης περί βιασμού.

ΕΙΤΕ ΑΝ ΛΕΩ ΟΧΙ, ΕΙΤΕ ΑΝ ΣΙΩΠΩ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΩ

Από την 6η Μάρτη, βρεθήκαμε να παρακολουθούμε μια σειρά άρθρων στα media σχετικά με το ζήτημα του βιασμού. Συγκεκριμένα: στο πνεύμα των διαβουλεύσεων για «προοδευτική» τροποποίηση μιας σειράς διατάξεων του ποινικού κώδικα, συζητιέται μια απόπειρα αλλαγής του άρθρου 336ΠΚ για το έγκλημα του βιασμού. Ξεκινώντας συνεπώς από τη βάση του ότι είμαστε σταθερά και εξαιρετικά καχύποπτες/α κι εχθρικές/α για το πώς ο Ποινικός Κώδικας, τα δικαστήρια, τα media σκιαγραφούν και οριοθετούν την κουλτούρα του βιασμού και τις επιθέσεις στα σώματά μας, θα κάνουμε μια απόπειρα να εξηγήσουμε, τι προτείνεται, τι μας αφορά και πως μας σημαδεύουν γι’ ακόμα μια φορά.
Ο νέος ορισμός που τίθεται προς διαβούλευση, ουσιαστικά μας λέει πως για να στοιχειοθετηθεί βιασμός, προυπόθεση είναι να κινδυνεύσει η ζωή και το σώμα μας, χωρίς να λαμβάνει υπόψη άλλα μέσα εξίσου απειλητικά που μπορεί αν μην εμπεριέχουν φυσική βία, αλλά εξαναγκασμό μέσω ψυχολογικής βίας, κα…